• Stânfries laat 3e positie glippen.

Stânfries voetbalde afgelopen vrijdag thuis, in eigen Sporthal de Steegde de belangrijke wedstrijd om de 3e plaats op de ranglijst tegen directe concurrent Hoogeveen 6. De wedstrijd viel voor de Friezen helaas de verkeerde kant op; 2-3.

Stânfries begon goed aan de wedstrijd en zette hoog druk.
    Dit resulteerde snel in de 1-0. De keeper van de Hoogeveners schoot de bal tegen Jack Posthumus, die via hem pardoes de goal in rolde; 1-0.
    Vrijwel direct hierna verdubbelde Stânfries de voorsprong. Joeri Gorter legde met een individuele actie de verdedigers van Hoogeveen in de luren, en schoot de bal vanaf links hard in de verre hoek; 2-0.
    Stânfries leek op rozen te zitten maar niets bleek minder waar. Door onoplettendheid in de Appelschasters defensie scoorde Hoogeveen 2 maal voor rust, waardoor beide teams met een gelijke stand de thee op zochten; 2-2

Na de rust golfde het spel op en neer.
    Kansen van Ramon van der Veen, Cas de Jong en Jack Posthumus troffen geen doel en ook
    Dave Hoekstra kon de bal niet achter de Hoogevener sluitpost krijgen.
    Ook Hoogeveen was gevaarlijk met een aantal goede kansen, maar trof ook geen doel.
    Toch gingen de Drentenaren er met de winst vandoor.
    Vlak voor het eindsignaal probeerde de aanvaller van Hoogeveen het eens van afstand, en de bal vloog via de kluts de goal in; 2-3.

Een onnodige nederlaag voor Stânfries, daar waar het Hoogeveen nu uit ziet lopen in de strijd om de 3e positie.
    Komende vrijdag mag de zwart-wit formatie opnieuw proberen punten te pakken.
    Er wordt dan om 20:00 afgetrapt in eigen Sporthal de Steegde tegen HODO 3.

Het aanwezige publiek bedankt voor uw komst, voor nu fijne pinksterdagen gewenst en hopelijk tot aankomende vrijdag! ⚽️👊🏽