• Stânfries en Ruinerwold in evenwicht.

Stânfries speelde zondag een thuiswedstrijd tegen nummer 3 op de ranglijst, Ruinerwold.

De wedstrijd begon gelijk op met over en weer kleine kansjes.
    Het was Stânfries die op voorsprong kwam. Uit een pass van Yannick Akkerman was het Edgar Hulzinga die bekeken binnen schoot: 1-0.
    Na de 1-0 opnieuw kansen over en weer, opnieuw was het Stânfries die scoorde.
    Yannick Akkerman bediende Marc Drenth, waarna de topscorer van de competitie zijn 16e treffer maakte via de binnenkant van de paal: 2-0.
    Direct na de aftrap liet Ruinerwold van zich horen. Een snelle aanval via de rechterkant werd binnen geschoten door Stijn Smid.
    Ruinerwold drong nog aan maar wist voor rust niet meer te scoren.

Na de rust was het Ruinerwold die het best uit de startblokken kwam. Ruinerwold drong aan maar wist geen levensgrote kansen te creëren.
    Het was opnieuw Stânfries die een goal wist te maken.
    Lars Oldenburger pikte de bal op in het strafschopgebied en schoot knap raak: 3-1.
    Net als in de 1e helft was het Ruinerwold die opnieuw met een snel antwoord kwam.
    Een voorzet belandde via het been van Yannick Akkerman in de goal: 3-2.
    Hierna kreeg Ruinerwold meer grip op de wedstrijd.
    Dit zorgde in de 75e minuut voor de gelijkmaker.
    Ruben Buld schoot de bal achter Giovanni Oldersma: 3-3.
    Ruinerwold had nog enkele kansen op de winst, maar ook Stânfries liet nog van zich horen.
    In de 87e minuut was het Wim van Riezen die de winnende op zijn schoen had, echter vond hij het been van de doelman.
    Gezien het wedstrijdverslag een terecht gelijkspel tussen de nummer 3 & 4 van de 4e klasse A.